spoločnosti : Le Trans s. r. o.
so sídlom Delená 10, 841 07 Bratislava - mestská časť Devínska Nová Ves,
IČO:46446486,
zapísanej v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava III , oddiel: Sro, vložka číslo:
77688/B
• Všeobecné ustanovenia
1. Tieto obchodné a reklamačné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných
strán vyplývajúce zo zmluvy o poskytovaní upratovacích a čistiacich služieb
uzatvorenej medzi poskytovateľom služby, ktorým je Le Trans s. r. o. so sídlom
Delená 10, 841 07 Bratislava - mestská časť Devínska Nová Ves, IČO: 46446486,
zapísanej v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava III , oddiel: Sro,
vložka číslo: 77688/B (ďalej len „poskytovateľ služby“) a zákazníkom, ktorej
predmetom je poskytovanie upratovacích a čistiacich služieb (ďalej len „služby“)
cez internetovú stránku elektronického obchodu poskytovateľa služby.
Kontaktné údaje poskytovateľa služby:
Obchodné meno: Le Trans s. r. o.
Sídlo: Delená 10, 841 07 Bratislava - mestská časť Devínska Nová Ves,
zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava III , oddiel: Sro, vložka číslo:
77688/B
IČO: 46446486
DIČ: 2023393504
IČ DPH: nie je platiteľ DPH
Telefón: +421919136344
Email: info@cleaning-services.sk
Web: www.cleaning-services.sk
Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj
Bajkalská 21/A, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava 27
odbor výkonu dozoru
tel. č.: 02/ 58 272 172 - 3; 02/ 58 272 106
fax. č.: 02/ 58 272 170
e-mail: ba@soi.sk
webový odkaz na podávanie podnetov:
podávanie podnetov
1. Tieto obchodné a reklamačné podmienky v znení platnom v deň uzatvorenia
zmluvy o poskytovaní služieb sú neoddeliteľnou súčasťou zmluvy o poskytovaní
služieb.
• Spôsob uzatvárania zmluvy o poskytovaní služieb
1. Objednávka dodania služieb môže byť odoslaná len
prostredníctvom trvalého užívateľského účtu zákazníka (spoločne
ďalej len „registrácia“). Registrovať sa môžu len zákazníci fyzické
osoby, ktoré sú plnoleté a spôsobilé na právne úkony v plnom
rozsahu.
2. Na registráciu je potrebná e-mailová adresa zákazníka a telefónne
číslo zákazníka.
3. Ak si zákazník založí trvalý užívateľský účet (ďalej len „zákaznícky
účet“), obdrží prostredníctvom e-mailovej správy na ním uvedenú e-
mailovú adresu odkaz, na ktorý musí kliknúť pre ukončenie procesu
registrácie, týmto úkonom svoju registráciu potvrdí.
4. Ak si zákazník založí zákaznícky účet, zvolí si pri registrácií vlastné
heslo, ktorým sa v bude môcť prihlasovať vo svojom konte na
stránke Poskytovateľa služby. Zákazník je zodpovedný za
uchovávanie svojho hesla v tajnosti a za to, že ho neposkytne tretej
osobe. Ak má zákazník pochybnosti o tom, či sa jeho heslo nestalo
známym tretím osobám, je povinný svoje heslo bezodkladne
zmeniť a informovať o tej skutočnosti poskytovateľa služby.
5. Po založení zákazníckeho účtu je možné využívať s ním spojené
funkcie v rozsahu, v ktorom sú aktuálne poskytované
poskytovateľom služby. Zákazník môže kedykoľvek požiadať
poskytovateľa služby na kontaktných údajoch uvedených v čl. I
(Kontaktné údaje poskytovateľa služby) o vymazanie svojich
zákazníckych údajov a/alebo svojho zákazníckeho účtu, v takom
prípade jeho funkcie nie je možné ďalej využívať.
• Návrh na uzavretie zmluvy o poskytovaní služieb zasiela zákazník poskytovateľovi
služby vo forme vyplneného a odoslaného formulára na internetovej stránke
poskytovateľa služby, ktorým zaslal návrh na uzavretie zmluvy o poskytovaní služieb,
predmetom ktorej je odplatné poskytnutie upratovacej služby označenej zákazníkom za
cenu a za podmienok, uvedených v tejto objednávke (ďalej len „objednávka“).
1. Pri objednávaní služieb si môže zákazník najprv vybrať jednotlivé
služby. Ďalší proces objednávky prebieha zadaním požadovaných
údajov v rámci procesu a objednávka môže byť odoslaná len po
vyplnení všetkých povinných polí a po potvrdení tlačidla vedľa
vyhlásenia s textom „Súhlasím so Všeobecnými obchodnými
podmienkami“, ktoré je povinné a „Súhlasím so spracovaním
osobných údajov na marketingové účely“, ktoré nie je povinné.
Objednávka je odoslaná kliknutím na tlačidlo s textom „objednávka
s povinnosťou platby“ a proces objednávania je tým ukončený.
2. Pred odoslaním objednávky má zákazník možnosť si svoju
objednávku skontrolovať, či nespravil chybu pri zadávaní
objednávky a opraviť ju kliknutím na odkaz „zmeniť“ pripojený k
príslušným údajom.
• Následne po odoslaní objednávky obdrží zákazník na svoju e-mailovú adresu
automaticky vykonávané oznámenie o prijatí objednávky do elektronického systému
poskytovateľa služby (ďalej len „potvrdenie o prijatí objednávky“). Na e-mailovú adresu
zákazníka môžu byť v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom jeho
objednávky, najmä platnosť a rozsah objednávky, spôsob platby a tiež potvrdenie
dodacej lehoty a ceny.
• Potvrdenie o prijatí objednávky obsahuje údaje o tom, že poskytovateľovi služby bola
doručená objednávka, nie je však akceptovaním návrhu na uzavretie zmluvy o
poskytovaní služieb.
• Poskytovateľ služby následne zašle na e-mailovú adresu zákazníka informáciu o tom,
či bola objednávka zákazníka spracovaná. Spracovanie objednávky obsahuje kontaktné
údaje zákazníka, kontaktné údaje poskytovateľa služby, informáciu o názve, špecifikácii
a množstve služby, ktorej poskytnutie je predmetom zmluvy o poskytovaní služieb, údaje
o cene služby, lehote/termíne, v ktorom bude služba poskytnutá, údaje o mieste, kde má
byť služba poskytnutá.
• Zmluva o poskytovaní upratovacích služieb je uzavretá v závislosti od platobnej
metódy zvolenej zákazníkom:
1. Platobná metóda platba osobne u poskytovateľa služby, alebo prevodom na účet.
Potvrdenie o prijatí objednávky predstavuje akceptáciu ponuky vo forme
objednávky zákazníka poskytovateľom služby a zmluva medzi zákazníkom
a poskytovateľom služby je uzavretá okamihom doručenia potvrdenia o prijatí
objednávky zákazníkovi.
2. Platobná metóda v hotovosti - Pri platbe v hotovosti potvrdenie o zaplatení spolu
s prevzatím služby predstavuje uzatvorenie zmluvy.
• Poskytovateľ služby jasným, jednoznačným, zrozumiteľným a nezameniteľným
spôsobom informoval pred odoslaním objednávky zákazníka o predzmluvných
informáciách, týkajúcich sa reklamačných, platobných, obchodných a iných podmienok
tak, že:
1. o hlavnom charaktere služby v rozsahu primeranom použitému prostriedku
komunikácie a služby alebo o službe informoval na príslušnej katalógovej stránke
elektronického obchodu poskytovateľa služby,
2. o obchodnom mene a sídle poskytovateľa služby informoval na príslušnej
podstránke elektronického obchodu poskytovateľa služby a v čl. 1 týchto
obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej
podstránke elektronického obchodu poskytovateľa služby,
3. o telefónnom čísle poskytovateľa služby a o ďalších údajoch, ktoré sú dôležité pre
kontakt zákazníka s poskytovateľom služby, najmä adresu jeho elektronickej
pošty informoval na príslušnej podstránke elektronického obchodu poskytovateľa
služby a v čl. 1 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu poskytovateľa
služby,
4. o adrese poskytovateľa služby, na ktorej môže zákazník uplatniť reklamáciu
služby, podať sťažnosť alebo iný podnet informoval v čl. 1 týchto obchodných a
reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu poskytovateľa služby,
5. o celkovej cene služby vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných
daní alebo ak vzhľadom na povahu služby nemožno cenu primerane určiť vopred,
spôsob, akým sa vypočíta, ako aj o nákladoch a poplatkoch, alebo, ak tieto
náklady a poplatky nemožno určiť vopred o skutočnosti, že zákazník ich bude
povinný uhradiť informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického
obchodu poskytovateľa služby,
6. o platobných podmienkach, dodacích podmienkach, o lehote, do ktorej sa
poskytovateľ služby zaväzuje poskytnúť službu, o informácii o postupoch
uplatňovania a vybavovania reklamácií, sťažností a podnetov zákazníka
informoval v príslušných článkoch týchto obchodných a reklamačných
podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického
obchodu poskytovateľa služby,
7. o informácii o práve zákazníka odstúpiť od zmluvy o poskytovaní služieb, o
podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy
informoval v čl. 8 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu poskytovateľa
služby,
8. o poskytnutí formuláru na odstúpenie od zmluvy o poskytovaní služieb informoval
v čl. 8 a v prílohe týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu poskytovateľa
služby; poskytovateľ služby zároveň poskytol samotný formulár na odstúpenie od
zmluvy o poskytovaní služieb v prílohe týchto obchodných a reklamačných
podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického
obchodu poskytovateľa služby
9. o povinnosti zákazníka uhradiť poskytovateľovi služby cenu za skutočne
poskytnuté plnenie podľa § 10 ods. 5 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane
spotrebiteľa pri predaji služby alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy
uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov
poskytovateľa služby a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon
o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“), ak zákazník odstúpi od zmluvy o
službách po tom, čo udelil poskytovateľovi služby výslovný súhlas podľa § 4 ods.
6 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku informoval v čl. 8 týchto
obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej
podstránke elektronického obchodu poskytovateľa služby,
10. o okolnostiach, za ktorých zákazník stráca právo na odstúpenie od zmluvy
informoval v čl. 8 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu poskytovateľa
služby,
11. o povinnosti zákazníka zaplatiť preddavok alebo poskytnúť inú finančnú
zábezpeku na žiadosť poskytovateľa služby a o podmienkach, ktoré sa na jeho
poskytnutie vzťahujú, ak zo zmluvy o poskytovaní upratovacích a čistiacich
služieb vyplýva pre zákazníka takýto záväzok informoval na príslušnej
katalógovej stránke elektronického obchodu poskytovateľa služby a v týchto
obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej
podstránke elektronického obchodu poskytovateľa služby,
12. o tom, že zmluva o poskytovaní upratovacích služieb bude uložená v
elektronickej podobe u predajcu a je zákazníkovi dostupná po tom, ako si ju
zákazník písomne vyžiada informoval na príslušnej katalógovej stránke
elektronického obchodu poskytovateľa služby a v týchto obchodných a
reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu poskytovateľa služby.
1. Ak poskytovateľ služby nesplnil informačnú povinnosť o úhrade dodatočných
poplatkov alebo iných nákladov podľa bodu 2.6. písm. e) týchto obchodných a
reklamačných podmienok, zákazník nie je povinný tieto dodatočné náklady alebo
poplatky uhradiť.
• Práva a povinnosti poskytovateľa služby
1. Poskytovateľ služby je povinný:
1. dodať na základe objednávky potvrdenej spracovaním zákazníkovi službu v
dohodnutom množstve, kvalite a lehote,
2. zabezpečiť, aby dodaná služba spĺňala platné právne predpisy SR,
3. bezodkladne po uzavretí zmluvy o poskytovaní služieb, najneskôr však spolu s
dodaním služby poskytnúť zákazníkovi potvrdenie o uzavretí zmluvy o
poskytovaní služieb na trvanlivom nosiči, napríklad prostredníctvom emailu.
Potvrdenie musí obsahovať všetky informácie uvedené v bode 2.6.
1. Poskytovateľ služby má právo na riadne a včasné zaplatenie ceny od zákazníka
za dodanú službu.
2. Ak z dôvodu nedostupnosti služby nie je schopný poskytovateľ služby dodať
službu zákazníkovi v lehote dohodnutej v zmluve o poskytovaní služieb alebo
určenej týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami alebo za dohodnutú
kúpnu cenu, je poskytovateľ služby povinný ponúknuť zákazníkovi náhradné
plnenie alebo možnosť pre zákazníka odstúpiť od zmluvy o poskytovaní služieb
(stornovať objednávku). Odstúpiť od zmluvy o poskytovaní služieb alebo
stornovať objednávku môže zákazník doručením e-mailu. V prípade, ak zákazník
už uhradil kúpnu cenu alebo jej časť, vráti poskytovateľ služby už uhradenú
kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa doručenia e-mailu o odstúpení
od zmluvy o poskytovaní služieb resp. stornovania objednávky zákazníkovi na
ním určený účet, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak. V prípade, ak
zákazník v primeranej lehote neprijme náhradné plnenie ponúkané
poskytovateľom služby ani neodstúpi od zmluvy o poskytovaní služieb, je
poskytovateľ služby oprávnený odstúpiť od zmluvy o poskytovaní služieb a v
prípade, ak zákazník už uhradil kúpnu cenu alebo jej časť, poskytovateľ služby je
povinný vrátiť už uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa
doručenia odstúpení od zmluvy o poskytovaní služieb zákazníkovi.
3. Poskytovateľ služby si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť predajné ceny
uverejnené v elektronickom obchode, zrušiť alebo zaviesť ľubovoľnú cenovú
akciu. Zmeny sú záväzné následne na všetky objednávky vytvorené od okamihu
zmeny.
4. Od zmluvy o poskytnutí upratovacej služby nie je možné odstúpiť podľa zákona č.
102/2014 Z.z. (o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb
na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo
prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých
zákonov), a to v zmysle ustanovenia § 7 ods. 6) písm. a) tohto zákona.
5. Odstúpiť od Zmluvy o poskytnutí upratovacej služby je možné iba zaplatením
odstupného po dohode s Poskytovateľom. Výška odstupného – storno podmienky
sú:
1. v prípade, ak zákazník objednanú službu neprevezme v lehote platnosti uvedenej
v objednávke, zákazníkovi zaniká právo na poskytnutie služby a poskytovateľ
služby nie je povinný vrátiť uhradenú sumu zákazníkom, teda prepadá ako
zmluvná pokuta.
2. v prípade zrušenia objednávky 24 a menej hodín pred poskytnutím služby si
poskytovateľ služby účtuje 100% storno poplatok z ceny objednaných služieb.
3. v prípade zrušenia objednávky 2 dni pred poskytnutím služby si poskytovateľ
služby účtuje 70% storno poplatok z ceny objednaných služieb.
4. pri výraznom znížení reálneho počtu hodín upratovacích služieb oproti
objednanému počtu hodín upratovacích služieb si poskytovateľ služby vyhradzuje
právo na prehodnotenie výšky poskytnutých zliav.
1. Zákazník môže požiadať poskytovateľa služby o zmenu termínu dodania služby
maximálne dvakrát. V prípade, ak zákazník objednanú službu neprevezme ani na
druhý krát zmenený termín (resp. ďalší krát požiada o zmenu termínu poskytnutia
služby), vzniká poskytovateľovi služby nárok na zmluvnú pokutu, a to vo výške
celkovej ceny služieb a súčasne zákazníkovi zaniká právo na poskytnutie služby.
Poskytovateľovi služby vzniká nárok na zaplatenie zmluvnej pokuty v zmysle
predchádzajúcej vety tohto bodu bezodkladne po márnom uplynutí druhý krát
zmeneného termínu dodania služby, resp. tretím požiadaním o zmenu termínu
dodania služby. Prípadným odstúpením zákazníka od zmluvy o poskytovaní
služieb nie je nárok poskytovateľa služby na zaplatenie zmluvnej pokuty v zmysle
tohto bodu dotknutý.
• Práva a povinnosti zákazníka
1. Zákazník bol poskytovateľom služby oboznámený s tým, že súčasťou
objednávky je povinnosť zaplatiť cenu.
2. Zákazník je povinný:
1. prevziať objednanú a dodanú službu,
2. zaplatiť poskytovateľovi služby dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote
splatnosti,
3. potvrdiť v dodacom liste prevzatie služby svojím podpisom alebo podpisom ním
poverenej osoby.
1. Zákazník má právo na dodanie služby v množstve, kvalite, termíne a mieste
dohodnutom zmluvnými stranami.
• Dodacie a platobné podmienky
1. Obvyklá dostupnosť služby je uvedená pri každej službe na internetovej
stránke elektronického obchodu. Reálna dostupnosť služby bude pre
zákazníka potvrdená pri spracovaní objednávky.
2. Zákazník je povinný prevziať službu v mieste, ktoré je zákazníkom
dohodnuté v zmluve o poskytovaní služieb alebo iným spôsobom v čase
pred doručovaním služby (ďalej len „miesto“). Zákazník je povinný prevziať
službu v časovom rozsahu dohodnutom v zmluve o poskytovaní služieb
alebo iným spôsobom v čase pred doručovaním služby (ďalej len „časový
rozsah“).
3. V prípade, ak poskytovateľ služby poskytne službu zákazníkovi na miesto
a v časovom rozsahu, zákazník je povinný prevziať službu osobne alebo
zabezpečiť, aby službu prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej
neprítomnosti na prevzatie služby a podpísať protokol o poskytnutí služby.
Tretia osoba splnomocnená na prevzatie služby je povinná predložiť
poskytovateľovi služby kópiu spracovanej objednávky. Doručením služby
zákazníkovi sa rozumie dodanie služby na miesto, jeho prevzatie
zákazníkom alebo treťou osobou splnomocnenou zákazníkom a
podpísanie protokolu o zaplatení kúpnej ceny a doručení a odovzdaní
služby zákazníkom alebo treťou osobou splnomocnenou zákazníkom.
4. Zákazník je oprávnený v prípade nedodania služby poskytovateľom služby
v lehote uvedenej v bode 5.2. týchto obchodných podmienok odstúpiť od
zmluvy o poskytovaní služieb a poskytovateľ služby je povinný vrátiť
zákazníkovi už zaplatenú časť kúpnej ceny v lehote 14 dní od doručenia
odstúpenia od zmluvy o poskytovaní služieb bezhotovostným prevodom
na bankový účet zákazníka určený zákazníkom.
5. Zákazník si pri vytváraní objednávky môže vybrať jeden z nasledujúcich
spôsobov platby:
1. Dobierka/Hotovosť – zákazník uhradí kúpnu cenu podľa zmluvy o poskytovaní
služieb v hotovosti pri doručení služby na dodaciu adresu.
2. Prevodom na bankový účet – zákazník uhradí kúpnu cenu podľa zmluvy o
poskytovaní služieb vopred na bankový účet poskytovateľa služby.
1. Zákazník si spôsob platby záväzne vyberá pri zostavovaní objednávky.
2. Zákazník môže zmeniť zvolený spôsob platby iba po dohode s poskytovateľom
služby.
• Kúpna cena
1. Zobrazená kúpna cena za služba na akejkoľvek internetovej stránke
elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje poskytovateľ služby zahŕňa
daň z pridanej hodnoty vo výške stanovenej platným právnym predpisom
Slovenskej republiky.
2. Kúpna cena za službu dohodnutá v zmluve o poskytovaní služieb medzi
poskytovateľom služby a zákazníkom je uvedená v spracovanej
objednávke (ďalej len „kúpna cena“).
3. Poskytovateľ služby si vyhradzuje právo kedykoľvek upraviť cenu služby
uvedenú na akejkoľvek internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú
prevádzkuje poskytovateľ služby.
4. Zákazník je povinný zaplatiť poskytovateľovi služby kúpnu cenu.
5. Zákazník je povinný zaplatiť poskytovateľovi služby cenu za dohodnutú
službu v lehote podľa zmluvy o poskytovaní služieb, najneskôr však
okamžite po prevzatí služby.
6. V prípade, ak zákazník nezaplatí poskytovateľovi služby celú kúpnu cenu
do momentu dodania služby na miesto, poskytovateľ služby je oprávnený
odoprieť dodanie ďalšej služby zákazníkovi.
• Reklamačný poriadok (zodpovednosť za chyby, záruka, reklamácie)
1. Zákazník má právo reklamovať chybu, ktorá sa vyskytla v súvislosti s jemu
poskytovanou službou.
2. Lehota pre uplatnenie reklamácie je najneskôr 14 dní odo dňa, keď
zákazník chybu zistil alebo mohol zistiť.
3. Reklamáciu je zákazník oprávnený uskutočniť písomne, alebo na formulári
poskytnutom poskytovateľom služby (poštou na adresu sídla
poskytovateľa služby, e-mailom na adresu: info@cleaning-services.sk),
pričom reklamácia musí byť doručená poskytovateľovi služby.
Poskytovateľ služby sa zaväzuje oznámiť výsledok vybavenia reklamácie
do 14 dní odo dňa je prevzatia.
4. Zákazník je povinný upozorniť poskytovateľa služby emailom (na mailovú
adresu info@cleaning-services.sk) na nesúlad poskytovanej služby s tým,
čo bolo predmetom jeho objednávky bezodkladne po tom, čo nesúlad zistí.
5. V prípade, ak zákazník nie je spokojný s poskytnutou službou, môže
poskytovateľovi služby podať emailom (na mailovú adresu info@cleaning-
services.sk) alebo poštou na korešpondenčnú adresu poskytovateľa
služby reklamáciu, v ktorej uvedie názov služby, deň jej dodania a dôvod
reklamácie.
• Odstúpenie od zmluvy o poskytovaní služieb
1. Poskytovateľ služby si vyhradzuje právo stornovať objednávku alebo jej časť v
týchto prípadoch:
1. v prípade, že zákazník uvedie nesprávne kontaktné údaje a objednávku nie je
možné spracovať
2. v prípade, že zákazník si v minulosti neprevzal služba alebo iným spôsobom
porušil obchodné a reklamačné podmienky poskytovateľa služby
1. Ak poskytovateľ služby nemôže splniť svoje povinnosti vyplývajúce mu zo zmluvy
o poskytovaní upratovacích a čistiacich služieb z dôvodu nedostupnosti služby,
alebo z dôvodov vyššej moci alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré
možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať služba zákazníkovi v
lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v
objednávke, poskytovateľ služby je povinný o tejto skutočnosti okamžite
informovať zákazníka a zároveň je povinný ponúknuť zákazníkovi náhradné
plnenie alebo možnosť pre zákazníka odstúpiť od zmluvy o poskytovaní služieb
(stornovať objednávku). V prípade, ak zákazník odstúpi od zmluvy o poskytovaní
služieb z dôvodov uvedených v tomto bode týchto reklamačných a obchodných
podmienok, je poskytovateľ služby povinný vrátiť zákazníkovi už zaplatenú zálohu
za službu dohodnutú v zmluve o poskytovaní služieb v lehote 14 dní od
oznámenia o odstúpení od zmluvy prevodom na účet určený zákazníkom.
2. Zákazník je oprávnený odstúpiť od zmluvy o poskytovaní služieb bez udania
dôvodu v súlade s ust. § 7 a nasl. Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa
pri predaji na diaľku (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na
diaľku“) v lehote 14 dní odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služby, ak
poskytovateľ služby včas a riadne splnil informačné povinnosti podľa ust. § 3
Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
3. Zákazník nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je poskytnutie služby, ak
sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom zákazníka a zákazník vyhlásil,
že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na
odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému
poskytnutiu služby,
4. Zákazník môže odstúpiť od zmluvy o poskytovaní služieb, predmetom ktorej je
kúpa služby aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
5. Odstúpenie od zmluvy musí zákazník urobiť písomnou formou spôsobom
nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy, alebo v podobe
zápisu na inom trvanlivom nosiči (e-mailom) alebo pomocou formulára. Lehota na
odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od
zmluvy bolo odoslané poskytovateľovi služby najneskôr v posledný deň lehoty
podľa ust. § 7 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
6. Odstúpenie od zmluvy o poskytovaní služieb podľa prechádzajúceho bodu týchto
obchodných a reklamačných podmienok musí obsahovať informácie požadované
vo formulári odstúpenia od zmluvy o poskytovaní služieb (viď. príloha), najmä
identifikáciu zákazníka, číslo a dátum objednávky, presnú špecifikáciu služby,
spôsob, akým má poskytovateľ služby vrátiť už prijaté plnenie, najmä číslo účtu a/
alebo poštovú adresu zákazníka.
7. Ak zákazník odstúpi od zmluvy o poskytovaní služieb, zrušuje sa od začiatku aj
každá doplnková zmluva súvisiaca so zmluvou, od ktorej zákazník odstúpil. Od
zákazníka nie je možné požadovať žiadne náklady alebo iné platby v súvislosti so
zrušením doplnkovej zmluvy okrem úhrady nákladov a platieb uvedených v ust. §
10 ods. 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku (t.j. ak zákazník
odstúpi od zmluvy o službách a pred začatím poskytovania služieb udelil výslovný
súhlas podľa § 4 ods. 6, zákazník je povinný uhradiť poskytovateľovi služby iba
cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení
od zmluvy. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta pomerne na základe
celkovej ceny dohodnutej v zmluve. Ak je celková cena dohodnutá v zmluve
nadhodnotená, cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta na základe
trhovej ceny poskytnutého plnenia), a ceny za službu, ak je predmetom zmluvy
poskytnutie služby a došlo k úplnému poskytnutiu služby.
8. Poskytovateľ služby je povinný vrátiť zákazníkovi kúpnu cenu za služba rovnakým
spôsobom, aký použil zákazník pri svojej platbe, pokiaľ sa s zákazníkom
nedohodne na inom spôsobe vrátenia platieb bez toho, aby zákazníkovi v tejto
súvislosti boli účtované ďalšie poplatky.
9. V súlade s ust. § 7 ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku
zákazník nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú:
1. predaj služby zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, služby
vyrobeného na mieru alebo služby určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
2. predaj služby uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu
ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po
dodaní porušený,
3. predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových
záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak
spotrebiteľ tento obal rozbalil,
4. poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho
poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že
bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na
odstúpenie od zmluvy,
5. predaj služby, ktorý bol v čase po uzavretí zmluvy a prevzatí služby od
poskytovateľa služby zákazníkovi zmontovaný, zložený alebo použitý takým
spôsobom, že jeho opätovné uvedenie do pôvodného stavu poskytovateľom
služby nie je možné bez vynaloženia zvýšeného úsilia a zvýšených nákladov
1. Ustanovenia čl. 8 týchto obchodných a reklamačných podmienok výslovne platia
len pre subjekty spĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2 písm. a)
zákona o ochrane spotrebiteľa.
• Osobitné ustanovenia pre zmluvy uzatvorené spotrebiteľmi na diaľku
1. Ak došlo k uzavretiu zmluvy medzi poskytovateľ služby a zákazníkom -
spotrebiteľom výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov
diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti poskytovateľa služby
a zákazníka - spotrebiteľa, najmä využitím webového sídla alebo mobilnej
aplikácie poskytovateľa služby má sa za to, že došlo k uzatvoreniu Zmluvy v
zmysle Zákona o predaji na diaľku alebo Zmluvy uzavretej mimo prevádzkových
priestorov poskytovateľa služby a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
2. Označenie služieb ponúkaných poskytovateľom služby a charakter služby v
rozsahu primeranom použitému prostriedku komunikácie je k dispozícii na
stránke poskytovateľa služieb, po rozkliknutí príslušného okna predmetnej služby.
3. Ak sa má na základe zmluvy začať poskytovanie služby pred uplynutím lehoty na
odstúpenie od zmluvy, alebo ak zákazník - spotrebiteľ o poskytovanie služby pred
uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy požiada, poskytovateľ služby týmto:
1. poučuje zákazníka - spotrebiteľa o tom, že udelením súhlasu so začatím
poskytovania služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy stráca po
úplnom poskytnutí služby právo na odstúpenie od zmluvy, a
2. zákazník - spotrebiteľ výslovne súhlasí so začatím poskytovania služby pred
uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a vyhlasuje, že bol riadne poučený
podľa písmena a).
1. Zákazník - spotrebiteľ berie na vedomie, že stráca právo na odstúpenie od
zmluvy po úplnom poskytnutí služby a vzniká mu povinnosť uhradiť cenu za
skutočné poskytnuté plnenie, a to:
1. ak zákazník - spotrebiteľ uzavrie zmluvu, v ktorej požiadal o poskytovanie služieb
v 14-dňovej lehote na odstúpenie od zmluvy začínajúcej sa uzavretím zmluvy,
2. ak sa poskytovanie služby začalo s výslovným súhlasom zákazníka - spotrebiteľa
a zákazník - spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením
tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby
1. Zákazník - spotrebiteľ je oprávnený, s výnimkou ustanovení bodov 9.2 a 9.3, bez
uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy
uzavretej mimo prevádzkových priestorov Prevádzkovateľa a to v lehote 14
(slovom: štrnástich) dní od uzavretia Zmluvy má právo uplatniť odstúpenie od
Zmluvy v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči.
Spotrebiteľ môže použiť formulár na odstúpenie od Zmluvy a zaslať ho poštou
alebo emailom na e-mailovú adresu uvedenej pri realizácii Objednávky.
2. Uzatvorením zmluvy na diaľku zákazník - spotrebiteľ súhlasí s doručením
informácií podľa § 3 ods. 1 Zákona o predaji na diaľku, ako napríklad potvrdenie o
uzatvorení Zmluvy, formulár na odstúpenie od Zmluvy v podobe zápisu na inom
trvanlivom nosiči.
3. V prípade, ak s predmetom zmluvy uzatvorenej na diaľku, ktorej predmetom budú
náklady na vrátenie tovaru alebo služby je zákazník - spotrebiteľ povinný znášať
náklady na vrátenie tovaru alebo služby a ak odstúpi od zmluvy uzavretej na
diaľku aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné
vrátiť prostredníctvom pošty.
• Záverečné ustanovenia
1. Poskytovateľ služby zaobchádza s osobnými údajmi zákazníkov
zodpovedne. Preto je v zaobchádzaní s údajmi získanými online viazaný
vlastnými dobrovoľnými zásadami ochrany osobných údajov. Ďalšie
informácie k téme ochrany osobných údajov sú uvedené v Pravidlách o
ochrane osobných údajov, ktoré nájdete tu.
2. V prípade, ak je zmluva o poskytovaní upratovacích služieb uzatvorená v
písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu.
3. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude
uskutočňovaná vo forme emailových správ a telefonicky.
4. Na vzťahy neupravené týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami
sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Zákona,
zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení
zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach
ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení
zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov a Zákona č.
102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
5. Tieto obchodné a reklamačné podmienky nadobúdajú účinnosť voči
zákazníkovi uzavretím zmluvy o poskytovaní služieb.
6. Zákazník bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím
políčka potvrdil, že sa s týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami
oboznámil, prečítal ich, porozumel ich obsahu a v celom rozsahu s nimi
súhlasí.
Prílohy:
* Oznámenie o uplatnení reklamácie – REKLAMAČNÝ FORMULÁR
* Odstúpenie od zmluvy o poskytovaní služieb – FORMULÁR PRE VRÁTENIE SLUŽBY